A márkastílus-útmutató egy szabálykönyv, amely elmagyarázza, hogyan mutatkozik be egy szervezet a világnak logója, betűtípus- és színválasztéka, fényképezése és még sok más révén.
Más szóval, ez egy referenciaeszköz, amely segít megőrizni a következetességet a márka megjelenésében, érzésében és hangzásában.
A márkakönyv használata biztosítja, hogy márkád ugyanúgy nézzen ki, még akkor is, ha különböző emberek dolgoznak a vállalkozásod területein, mint ügyfélszolgálaton, a marketingen, a tervezésen és az értékesítésen. Ez az útmutató adja meg az irányt, hogy mit és, hogyan alkalmazzanak a márkádról való kommunikáció során.
Miért fontos, hogy legyen irányelv a kommuinkációd terén?
Gondolj a márkaidentitásra, mint a vállalat személyiségére.
Így ismer fel a világ, és kezd megbízni benned.
Ha azt látja, hogy állandóan megváltoztatod a kinézetedet és viselkedésedet, nem fogja azt érezni, hogy tudja, kicsoda, és biztosan nem bízna meg benned.
Képzeljünk el egy munkatársat, aki mindig nadrágba bújtatott inget visel, a haját szépen rövidre nyírják. Most pedig képzeld el, ha ugyanaz a személy egy nap borostásan menne be a munkába, levágott farmert visel, és egy új tetoválást viselne, amelyen egy tigris motorkerékpáron ül át a lángokon. Valószínűleg kényelmetlenül éreznéd magad, mert nem az, amit megszoktál. Még az is lehet, hogy benéz vele, hogy megbizonyosodjon arról, hogy minden rendben van.
Ugyanez a logika vonatkozik a márkákra is: az inkonzisztencia összezavarja és elidegeníti vásárlóidat. A stíluskalauz azért fontos, mert segít a vállalkozásának következetesen kommunikálni minden csapaton és csatornán keresztül.
Mielőtt stíluskalauzt készítenél, ismerned kell a márkádat.
Öt kulcsfontosságú összetevőből áll: küldetés, jövőkép, célközönség, márkaszemélyiség és alapvető értékek.
Ezek együttesen a legfontosabb dolgok, amelyekre szükség van márkaidentitásod kialakításához, mert elmondják a világnak, hogy mit képviselsz. A márkastílus-útmutató összes többi része kézzelfogható elem, amely a tervezésen keresztül kommunikálja ezeket a kulcsfontosságú összetevőket a világgal.