Szükséged van weboldalra?
Olvasd át az instrukciókat és nézd meg a teszt kitöltésével mit javasolok számodra!
A oline élt világunkban szinte mindenki számára alapvetőnek tűnik, hogy legyen egy saját weboldala, ha van egy vállalkozása, személyes márkája vagy akár egy hobbi projektje. De mielőtt elhatározod, hogy belevágsz a weboldalkészítésbe, szükséges néhány fontos kérdést megválaszolnod magadnak. Ezek a kérdések segítenek tisztázni, hogy valóban szükséged van-e weboldalra, és ha igen, milyen célokat kell, hogy szolgáljon.
Az is lehet, hogy a teszt végére kiderül, hogy nem ez lesz a te irányod vagy még várnod kell pár évet, hogy megérjen rá a vállalkozásod.
Érdemes fél éves/ éves etapokban vissszanézned és újra kitöltened a tesztet, ha most a nemleges választ kapnád.
Mielőtt bele vágnál a tesztbe,van előtte jópár kérdés, amin érdemes elgondolkodnod. Amennyiben szeretnél beszélgetni velem keress meg bátran, annyit ígérhetek, hogy beindítok az agyadban egy folyamatot és még lesz néhány gondolat, amit elviszel magaddal haza, érleled és eldöntöd szükséged van-e egy saját weboldalra, és, ha igen akkor ezt, hogyan is kell kivitelezni, mert egy téma is szülhet kinézetben funkcióban, akár 2-3 koncepciót, amit cégvezetői szemmel kell átgondolnod, merre induljunk el, és akár úgy tervezni, hogy lehetőség legyen a további fejlesztésekre és fejlődésre is egyaránt.
Lássuk is az első beugró kérdéseket:
- Milyen célt szolgál a weboldalam?
Ezt több irányból is megközelítheted, új ügyfeleket szeretnél vonzani, a munkáidat bemutatni, online értékesíteni vagy egyszerűen csak jelen lenni az interneten, ez utóbbi akár lehet elgondolkodtató van-e erre kereted, hogy csak azért, hogy ne hiányozz onnét, mert akkor nincs szükséged a honlapra, vagy egy presztizst szeretnél kialakítni és ezzel is magasabb szintre emelni a vállalkozásodat, akkor irány a weboldal készítés! - Célcsoport meghatározás
Ez már annyira klisé az online témában, de igen is fontos, hogy kihez is szól az oldal, már csak onnantól is, hogy tegeződsz vagy magázódsz, hogy magán személyeknek vagy vállalkozó társaknak szolgáltatsz, mindenkihez más a kulcs szó és ezen kívül a design is mást fog képvisleni. - Tudsz-e időt és vagy erőforrást allokálni a weboldalad karbantartására?
Természetesen webdesignerként nekem első körben a technikiai feltételek firssen tartása, ami eslődlegesen eszembe jut, főleg , hogy WordPress alapú nyílt forrsákódú oldalakat készítek, ahol kiemelt figyelemmel kell kísérni a frissítéseket és mentéseket. Ha átülök a vállalkozói székbe, természetesen termékeknél a készletet és a termékek frissítése kiemelt, szolgáltatóként is bemutatni a munkásságot, friss tartalmak, edukatív témák feldolgozása blog formájában is fontos a hitelesség fentartásához. Ezen kívül, ahogy változik a világ és a vállalkzások is ezzel együtt illetve fejlődnek a weboldalak is, mint designben, de funkciókban is fontos tartani a tempót. - Milyen lehetőségeid vannak az ügyfelek figyelmének a felkeltésére?
Itt a social media egy hihetetlen nagy platform arra, hogy akár weboldal nélkül is olyan nagy mennyiségű érdeklődőd legyen, hogy nincs is szükséged egy honlap segítségére és teljesen kiszolgálnak ezek a felületek, és ezzel nincs semmi baj, de amire felhívnám a figyelmedet, hogy nem a tiéd, bármikor elveszhet minden amiért dolgoztál, ha mást nem, de legalább próbáld az ottani követődtől megszerezni az e-mail címüket, hogy ha borul minden tudj miből újra építkezni! - Rendben van egy oldalam, de hol látom mit is ér nekem?
Itt jönnek képbe, hogy ne spórolj a különböző mérési lehetőségek beállításának költségein, mert nagyon sok statisztikát és kimutatást tudsz elemezni ezeknek a segítségével, és következtetéseket tudsz levonni. Például milyen tartalom érdekli azokat, akik rád találtak, mennyire felhasználó barát az oldalad, van-e félre érthető design elem, ami megnehezíti az oldal kezelését, stb..
Összegezve nem is olyan egyszerű eldönteni, hogy szükséges-e számodra egy weboldal, illetve nagy alaposságot és előkészületet igényel, hogy megkezdődhessen az oldal felépítése nem mindegy, hogy milyen irnyba indulsz és ki fog-e szolgálni téged az oldalad. Érdemes szerintem, ha magadnak is csinálod igénybe venned egy konzultációt, mivel sose tudhatod, hogy egy külső szem mit lát a vállalkozásodról és kaphatsz egy olyan nézőpontot, ami sokkal előrébb vihet az utadon.
A tesztet értelem szerűen válaszold meg, egy jó tanács ne agyalj, amit elsőre adsz választ az lesz a megfelelő nem lehet rossz válasz!