A márka színpaletta kialakításának lépései

1. lépés: Ismerje meg színeit

A különböző színek más-más érzelmeket váltanak ki a felhasználóban. Például a piros a sürgősséget, a fehér pedig a békét jelzi. Az egyes színek jelentésének megértése segít a színek kiválasztásában az átlátszó márkaszemélyisége alapján.
Tehát nézzünk meg néhány színt, és értsük meg, mit jeleznek.

Zöld – A zöld világosabb árnyalatait használják a márka színpalettáiban a frissesség, a növekedés, a tisztaság és a környezetbarátság kifejezésére. Eközben a zöld sötétebb árnyalata készpénzt, gazdagságot, pénzt stb.
Sárga – A sárga optimista szín, amely egy márka pozitív természetét mutatja. Ezért a legtöbb márkapaletta sárgát használ annak jelzésére, hogy kedvesek.
Kék – A kék különböző árnyalatai különböző érzelmeket keltenek. A kék sötétebb árnyalatai a márka megbízható és biztonságos természetét szimbolizálják. De a kék világosabb árnyalatai a márka színpalettáján a márka stabilitását és nyitottságát tükrözik.
Piros – A vörös általában szenvedéllyel, izgalommal és haraggal társul. Ezért a márkapalettákban használják, hogy izgalmat keltsenek a fogyasztókban.
Fehér – A fehér mindig is a béke szimbóluma volt. A fehér színpalettájú márkák célja, hogy bemutassák tiszta és megnyugtató természetüket.

2. Építsd fel márkaidentitásodat

Először is készíts egy listát azokról a szavakról, amelyek a legjobban reprezentálják márkádat. Tehát az ötletelési folyamat felgyorsításához tedd fel magadnak a következő kérdéseket:

Mi a fő érték, amit márkád nyújt?
Milyen érzelmeket vált ki benned a márka?
Milyen módon tűnik ki a márkád?
Végül, ha megvan a szavak listája, vesd össze az ezekhez fűzhető színárnyalatokkal. Tegyük fel például, hogy a márkád hevesnek azonosítod. Ezután a piros vagy a narancssárga árnyalatok illenek a legjobban a márkához, összehasonlítva a nyugtató szín, például a fehér választásával fog jól kiegészülni.

3. Kutatás és elemzés

Mielőtt döntenél, hogy mely szín jellemzi legjobban a vállalkozásodat a következő három pontot is elemezd végig.

Versenytárs márkák:
Először is figyeld meg és készítsd el a színek listáját a versenytársak márkapalettáján. Ez segít megérteni az általuk beépített színpszichológiát

Piac:
A piac, amelyen a márkád van, rendelkeznie kell egy sor általánosan használt színnel. Ezért ajánlatos ezeket a színeket felvenni a márka színpalettájába, mivel a vásárlók azt keresik azokkal a színekkel azonosítják az adott terméket szolgáltatást.

Ügyfelek:
Végül végezz felhasználói kutatást és végezz felméréseket, hogy megértsd, hogyan reagálnak az ügyfelek a márka színpalettájára. Végezz legalább 3-5 kérdőívet, hogy átfogó képet kapj színpreferenciáidról.

Tervezd meg a márka színpalettáját

Meg kell határoznod az elsődleges színeket és az ezkből képzett másodlagos színeidet.

Az elsődleges színek képezik a másodlagos és harmadlagos színek létrehozásának alapját. Három fő szín létezik, amelyek a színkódtól függően változnak:

RGB: piros, zöld és kék.
Hex: piros, kék és sárga.
CMYK: Cián, bíbor, sárga és fekete

Néhány hely, ahol használhatod, majd márkád színeit:

  • Logó
  • Weboldal
  • Brosúrák
  • Fejléces papírok
  • Reklámok
  • Események
  • Közösségi média
  • Pólók és bögrék