GYIK tud meg miért is jó ha van, na meg mi is ez?



Kezdjük rögtön az elejénél a GYIK egy rövidités és nem az állatról van szó, hanem a gyaran ismételt kérdések.
Most, hogy ezt tisztáztuk, beszéljük át miért fontos ez a weboldaladnak, illetve a vállalkozásodnak és miért segít téged az eladásban?

A weboldalakon, akinél nincs ilyen szekció egy óriási marketing ziccert hagy ki és ezen kívül saját dolgát nehezíti meg amikor napi szinten beszélget ugyan arról a témáról, mint egy papagáj.

 

 

Szeretnél időt spórolni magadnak?
ha a válasz IGEN, még ma kezd el összeírni egy listát.

Szeretnél időt spórolni magadnak? ha a válasz IGEN, még ma kezd el összeírni egy listát.

Milyen listáról van szó?
Amit a legtöbbször szoktál hallani a vásárlóidtól | ügyfeleidtől, amikor érdeklődnek nálad, ha ez meg van írd össze az ehhez tartozó válaszokat és már mehet is fel egy külön aloldalra a weboldaladon.

Személy szerint én a harmonika elrendezést kedvelem, mivel akkor csak az adott kérdésre való választ látom és nem egy betű tenger tárul a szemem elé.
Persze sokan nem olvassák vagy nem keresik, de vannak a tudatos vásárlók, akik alaposan szemügyre veszik az oldaladat és így nagyban segítheted őket hasznos kérdések megválaszolásával, annélkül, hogy folyton csörögne a telefonod, hol az üzenetek, hol a beszélgetések kapcsán.

Még egy plusz indok mellette, amivel a weboldalad optimalizálását segítheted, hogy hasznos szakmai, illetve a tevékenységeddel kapcsolatos kulcs szavakat tartalmazza így segíti a googleben való előrébb jutást, szereti a kereső motor azokat az oldalakat, ami hasznos és sok revalens tartalmat jelenít meg, ezzel is segítve a felhasználókat.

De mik ezek a kulcsszavak, amik hasznosak lehetnek a vállalkozásod számára?

Ezek azok a szavak, amik alapján megtalálnak a keresőkben, ezzel tudod magad pozícionálni az online térben. Ha ügyesen használod a weboldal készítésekor, segítheted az oldaladat a kereső listán előrébb jutattni.
Legyen egy valóságos példa erre. Van egy fodrászatod mondjuk helyileg Szegeden, ilyenkor valószínű, hogy fő kulcsszavaknak a „Szeged fodrászat”, „szépségszalon” vagy „fodrász”, igyekezz a kérdez felelek részt úgy megfogalmazni, hogy szerepeljenek a főszavaid is benne.
Ha már marketing, akkor említsük meg, hogy ebben a szekcióban szintén van lehetőséged kérdések formájában meggyőzni a még habozó leendő vásárlóidat, hogy miért téged válasszanak a konkurenciával szemben, persze ezt szépen becsomagolva tedd a honlapodra.

Rendszerezd a GYIK oldalt!
Mit is jelent ez a valóságban indulj el a leggyakarabban feltett kérdések felöl a bonyolultabb kérdések felé. Figyelj oda ne legyen túl sok az információ áradat rendezd a weboldaladon akár csoportosítsd téma körönként, hogy átláthatóbban jelenjen meg, ne felejtsd el a szekcióknál a vissza navigálás lehetőségét is biztosítani CTA gomokkal (call to action).
Amennyiben valam, hosszabb kifejtést igényel nyugodtan irányítsd át esetleg linkekkel blog bejegyzésekre konkrét oldalakra.

Tartsd karban folyamatosan
Időnként térj vissza a weboldalad ezen részére, ellenőrizd le mit tartalmaz, frissítsd a, ha van információ, ami már elavult vagy nem aktuális. Amennyiben vannak olyan kérdések az ügyfelek részéről, amire nincs válasz bővítsd a tudás tárat.

GYIK nem egyenlő a szakmai hivatalos leírással
Képzeld bele magad az érdeklődő bőrébe, így ne fogalmaz túlságosan sok szakmai szóval, vagy magyarázd meg mit jelent. Fontos, hogy konyha nyelven példákkal megtűzdelve kommunikálj egy baráti laza, de még is professzionális stílusban.

Próbáld ki, új stílus
Sok helyen lehet már videós GYIK oldalt is felfedezni, mivel a személyes kontaktot jobban kedvelik az emberek, akár ha már a social mediaba is készítettél válasz videókat ezeket is felhasználhatod. 😉

Ezen kívül elérhetőségek és a további navigáló gombokat, ne hagyd le a végéről.