Ugye nem pizsamában jelensz meg online?

 

Miért is írom, ezt hát erről fog szolni ez a bejegyzésem, olvasdd tovább, miért fontos az arculatod kialakítása.

 

 

Esetleges üzleti tárgyaláson szerinted, melyik opció meggyőző a leendő ügyfeled részére?

Persze, hogy a második kép, amikor rendezetten szépen felöltözve összeszedett megjelenést sugárzol.
Természetesen a pizsamás képpel sincs, baj és az online munka világában teljesen megszokott látvány, hogy így is dolgoznak a lap-top másik végén, de amikor értékesítésről van szó, biztos, hogy a szépen csomagolt termék fog meg először és utána a következik a mélyére nézés, hogy a szakmaiságot is megvizsgálod, szeretnéd-e a közös munkát vagy az adott terméket.
Jó megjelenés és minőség egyenlő új ügyfél.

weblap grafika webshop logó arculat

Az arculati elemek

 

Mik is az arculati elemek, és a meghatározásuk?

 

Fontos megtalálni azokat a színeket amik a vállalkozás fő színei lesznek, de itt nem állunk meg, mert kellenek másodlagos színek, illetve kiemelő szín. Ezeket az összes online megjelenésedben fogod használni, mint a posztok elkészülésénél, mint a weboldalad kialakításánál is be kell építeni, így lesz egységes a megjelenésed.

A fő szín lesz a vállalatodhoz leginkább paszoló egymást kiegészítő színek.

A másodlagos színek segítenek a fő színeket megtámogatni, itt szükséges egy lágyabb árnyalat, amit esetleg háttérnek vagy semleges színként kezelni, ami finomítja a fő színeidet.

A kiemelő szín kitűnik a többi közül, ezzel bekezdéseket, címsorokat hangsúlyozhatsz, hogy szó szerint kiemeled a mondani valód lényegi részét, akár weboldalon CTA gombnak is használhatod, vagy a posztoknál a címsorhoz, ennek a színnek vonzania kell a szemet, hogy olvasáskor ez tűnjön fel először a szövegezésben.

weblap grafika webshop logó arculat

 

 

 

Nézd meg ezt a példát a főszínek,

a semleges és kiemelő színek

használatához.

A színek mellet a betűtípus meghatározására is kell időt szánni, itt is több felhasználás szerint lehet csoportosítani.

Ha a logódban használsz betűket, akkor ne gondold, hogy ezeket fogod az arculati megjelenésedben is használni, hiszen a logódban lehet, hogy jól fog mutatni, egy-egy szó vagy betű erejéig, de összefüggű szövegeknél előforudlhat, hogy nem fog működni, olvashatatlan lesz.

Szépek ezek a betűk, de csak kiemelésre, lássuk be összefüggő szövget ilyen betűkkel senki nem olvasna el.

Így meg kell találnod a kiemelő betűtípusodat, a címsorok és vagy főcímekhez, illetve a törzsszövegnek szintén szükséges egy egyszerűbb olvashatóbb típust keresni.
Itt előfordulhat, hogy offline termékekhez meg is találtad a megfelelőt, de a weboldaladnál már nem tudod alkalmazni, mert olyan oldalt építesz, ahol nincs lehetőség egyedi betűtípus feltöltésre. Ekkor se ess kétségbe, mert a google a barátod, mint mindig bár az angol keresést javaslom, mint a similar google font és az adott betűtípus nevének a használata, ekkor keresgélhetsz a cikkek között és biztos találsz javaslatot, ami megtalálható a google fontok között, így a weboldal készítéshez használható típusok között is.

Ezek után jöhetnek a formák, amik rád jellemzőek geometriai alakzatok vagy motívumok, ezekkel például fel tudod dobni a bejegyzéseidet 😉 Személy szerint csillagokat szoktam választani, abból is egy fajtát, de a hírleveleket, példuál már kicsit másabb stílusban írom, de a színeket tudatosan figyelem, hogy megjelenjek benne, és ne lehessen összekeverni mással.

 

Gondolat ébresztő

Ez olyasmi, hogy nem megyünk pizsamába utcára, de nem mindig hordjuk ugyan azokat a ruhákat, de még is egy egységet alkot a megjelenésünk a stílusunkat tükrözi, és, ha távolról meglátnak tudják ki közeledik szemben mert az összkép ránk jellemző.
Női vonalon követve a gondolat menetet, ha piros rúzsos vagy füstös szemes típus vagy, lehet nem mindennap viseled ezt a sminket, de elég valószínű, hogy babakék vagy rózsaszín nemhéj púderben nem fogsz tündökölni.

 

Elemezzük ki együtt

Ez egy tervezetnek készült Social media megjelenéshez, ahol elég csak beírni a címszöveget a szövegtörzset és akár a képeket lecserélni a sajátra.

Ami megfegyelendő, hogy szerepel rajta:

    • a cég logója, első, ami beazonosít,

    • a színek mind a cég fő színeihez igazdodnak

    • meghatározásra került egy markánsabb kiemelő betűtípus

    • megfigyelhető a háttérben a geometriai formák, ami egyéb offline grafikai anyagokban is szerepelnek
        •  

 

weblap grafika webshop logó arculat

Nézd meg eddigi munkáimat arculattervezés és logó készítés témában.