Tényleg csak egy webshopd van szórólap nélkül?

Na igen, de mire is gondolt a költő, természetesen az online szórólapdra célzok, azaz egy jó kis landoló oldalra, ahol van lehetőséged megyőzni az érdeklődőket, hogy miért:

  • is fontos számukra a terméked
  • pont tőled vegye meg 
  • miben nyújtasz többet mint a versenytásaid, akár árban, szállításban vagy egyéb kiegészítő kényemi szolgáltatásban
  • kiemelkedő szerinted a termék, akár állatkisértlet mentes vagy bio alapanyagokból készül.

A digitális világban, ahol az online vásárlás folyamata folyamatosan fejlődik, egy jól megtervezett landing oldal kulcsszerepet játszik a vásárlói élmény javításában és a konverziók növelésében. De miért is olyan fontos ez a típusú oldal? Megosztok néhány gondolatot, amiért érdemes fontolóra venni a landing oldalak használatát a webshop termékeidhez.

 
1. Direkt üzenet

A landing oldalak célja, hogy egy adott termékre vagy ajánlatra koncentráljanak, eltávolítva a zavaró tényezőket. Ezzel szemben egy webshop főoldala szinte minden esetben tele van különböző termékekkel, ajánlatokkal és navigációs lehetőségekkel, amelyek összezavarhatják a vásárlók figyelmét. A landing oldal lehetőséget ad arra, hogy egyetlen termékre összpontosítva közvetlenül kommunikálj annak előnyeiről és jellemzőiről, ezzel részletesen kifejtve, miért van szüksége az adott termékre.

 
2. Megemeli a konverziók számát

Egy jól megtervezett landing oldal segíthet maximalizálni a konverziókat. Az oldal designja, szövegezése és CTA (Call to Action) gombjai mind a vásárlás ösztönzésére irányulnak. Ha a landing oldal célzott és vonzó, a látogatók nagyobb valószínűséggel fognak vásárolni, mint ha egy általános webshop főoldalon navigálnának, így erősítve az elköteleződésüket.

 
3. Könnyebben tudsz elemezni

A landing oldalak segítenek jobban nyomon követni a kampányok teljesítményét. Mivel ezek az oldalak általában egy specifikus kampányhoz kapcsolódnak, könnyebb mérni, hogy a látogatók hogyan reagálnak a kampányra, milyen úton érkeznek az oldalra, és milyen arányban konvertálnak. Ezek az adatok értékes információkat adhatnak a jövőbeli marketing stratégiák kialakításához, amivel maximalizálhatod a webshopod teljesítményét.

 
4. SEO-ban is a segítségedre van

A landing oldalak optimalizálhatók a keresőoptimalizálás (SEO) szempontjából is, mivel a tartalom kifejezetten egy adott termékre vagy kulcsszóra összpontosít. Ezzel növelheted annak esélyét, hogy a potenciális vásárlók rátaláljanak az oldaladra, amikor a keresőmotorokban keresnek hasonló termékeket vagy szolgáltatásokat. Valljuk be egy átlagos webshopban nem mindig van rendesen leírva a termék adatok, de ezzel a trükkel te még előrébb leszel egy átlagos jól kitöltött webshoppal szemben.

 
5. Segíti az érdeklődőt, hogy minden infó egy helyen legyen

A felhasználói élmény javítása érdekében a landing oldalak egyszerűsíthetik a vásárlási folyamatot. Az oldalon található információk és design elemek célzottan az adott termékre összpontosítanak, ami segíthet a látogatóknak gyorsan és könnyen megtalálni a szükséges információkat és döntéseket hozni a vásárlással kapcsolatban.

 
6. Segít a kiemelni a többi piaci szereplő közül

Bár a landing oldalak általában egyetlen termékre fókuszálnak, mégis segíthetnek a márka imázsának erősítésében. Az oldal designja, szövegezése és a termék bemutatása mind hozzájárulhat ahhoz, hogy a vásárlók jobban megismerjék és kedveljék a márkát. Azaz, ha egy új termékre is szervezel kampányt meghagyva a már kialakított designt, egy idő után összekapcsolják, hogy jó szolgáltatást nyújtottál most is téged fognak választani.

Ezután pedig  jöjjön a főcímre való utalás!

Mivel WordPress alapú oldalakat készítek, így nem is lenne annyira releváns a téma, hiszen ebben a keretrendszerben, gyorsan és eredményesen lehet szép landoló oldalakat készíteni, így, ha már kiemeletem a lényeget, akár 2-3 nap alatt tiéd is lehet a termékhez tartozó „online szórólapod”.

Ugye itt én az UNAS webshop motort emlegettem és nem is véletlenül, hiszen webshop motornak szépen beállítható és sablonok is segítsügül szolgálnak a megfelelő kialakításhoz, de… ha már valami egyedit szeretnél, ami eltér a keretetktől már bajba is kerülsz.

Saját tapasztalat, hogy nem egy kezes bárny a felülete, mintha visszacsöppenél egy valami régi korba. Szembe találkozol egy word-höz hasonló felülettel, majd megpróbálod megalkotni, ami a fejedben van, rá ellenörzől és jön a szomorú valóság.

Egy a monitor képernyőn se jól szuperáló oldal, megfűszerezve nulla reszponzivitással.

Mi is a  reszponzivitás? A legfontosabb mobil nézeted is katasztrófális lesz.

Ebből adódik, hogy el is dobhatod a landoló oldal ötletét hiszen ezzel nem erősíted a marketingedet, hanem teljesen alá ásod a vállalkozásod minősítését. 

Erre tudok egy megoldást, kezd el html és css kódolással megalkotni az elképzelésedet és átemelni az UNAS „word” szerkesztőjébe.